Založ si blog

Hlúposť nevzišla z ľudskej hlavy, na to je príliš dokonalá. 1

Zaujal ma názov:Polemika o viere.Vybral som teda brožúru z predajného regálu.Na väzbe bol aj podnázov: Keď rozum klepe na božie dvere.Autor: Adam Roman.

Tak ako to mám vo zvyku náhodne som brožúru otvoril.Na strane 18 som si prečítal:“Vo veku štrnástich rokov…som Nový zákon už veľmi dobre poznal…“ Toto konštatovanie ma primälo brožúru kúpiť.

Prečítal som si ju.

Je to niekoľko kritických  úvah o viere a veriacich a návod na logické cvičenia podľa autorovho receptu.Pán Adam Roman pozoruje a analyzuje veriacich a ich vieru a nachádza v nich a v nej zásadne nedostatky logiky a pravdy.

Zverejnený profil autora v brožúre ma podnietil k napísaniu tohoto blogu.

Adam Roman o sebe píše,že je „profesionálny teoreticky fyzik“ a “ celý svoj život sa zaoberá pravdou(str.5) a je aj „profesionálnym mysliteľom,ktorý ma svoju zodpovednosť voči prostému ľudu“ (str.6). Podľa googlu mám dovod „profesionálneho mysliteľa“ Adama Romana zaradiť do spoločenstva Slovenských  ateistických intelektuálov .Hádam až do jej elity.Iste sa ich ani jeho nedotknem keď poviem,že by mohol byť ich vzorový typ.Charakteristická je geneza jeho svetonázoru,ako ju sám uvádza: Vo veku štrnástich rokov,ešte ako veriaci,už veľmi dobre poznal Nový zákon a pustil sa do štúdia Starého zákona.Pokladal si to za povinnosť .Nepíše kedy Starý zákon dočítal,ale nie je vylúčené,že ako nadmieru nadaný adolescent (budúci teoretický fyzik a mysliteľ),to mohol zlúsknuť aj za pár týždňov.Niekedy potom,neviem možno v osemnástke,dvadsiatke  či v tridsiatke  začal hľadať boha ako “ ako dobre popísanú a dobre definovanú bytosť “ (str.45). Takú  samozrejme nenašiel  a stal sa teda ateistom a humanistom,ktorý ma zodpovednosť voči prostému ľudu.

Tu mi nezostáva nič iné len dať bodku.

Epilóg : Adam Roman si stanovil nájsť  neexistujúce.Mal by si znovu prečítať Bibliu, je už starší, ale nie ako teoretický fyzik,profesionálny mysliteľ a zodpovedný voči prostému ľudu,ale iba ako obyčajný Adam Roman,ak sa tak naozaj volá.

Hlúposť nevzišla z ľudskej hlavy na to je príliš dokonalá. 3

13.10.2013

Hlúposť nevzišla z ľudskej hlavy na to je príliš dokonalá . 3 Politici,politika a…idiótés. Každý vie kto sú to politici. Každý si myslí že vie čo je to politika. Ale len málo kto vie a málo kto si myslí že vie čo,alebo kto sú to idiótés. Politici sú tí čo robia politiku. Politika je jedna z oblastí správy a vedenia verejných [...]

Hlúposť nevzišla z ľudskej hlavy, na to je príliš dokonalá. 2

23.08.2013

Darwin alebo: Hurá,už vieme všetko vysvetliť ! Raz podvečer kráčali Múdrosť a Vzdelanosť po morskom pobreží.V polorozhrabanom piesku zbadali niečo farebné.Vypadalo to ako tá malá,plná gumová loptička,ktorú nemožno prepichnúť a ktorá tak dobre skáče.Múdrosť ju zodvihla. ,, Aha lopta.Nejaké dieťa si ju tu zabudlo.Necháme ju tu,zajtra si ju [...]

SR Bratislava RTVS protestný pochod BAX

PS organizuje ďalší protest, vláda podľa hnutia valcuje Slovensko po vzore autokratov

26.04.2024 13:30

Hlavnou témou protestu je boj proti ovládnutiu RTVS.

Andrej Danko, semafor

Polícia po viac ako troch mesiacoch zverejnila video z Dankovej nehody

26.04.2024 12:43, aktualizované: 13:04

Zábery pochádzajú z kamery električky. K dopravnej nehode lídra SNS došlo 11. januára v bratislavskej Dúbravke.

Antony Blinken / Si Ťin-pching /

USA a Čína musia byť partnermi, vyhlásil prezident Si na stretnutí s Blinkenom

26.04.2024 12:24

Americký minister zahraničných vecí, ktorý v piatok končí návštevu Číny, predtým rokoval so svojím čínskym náprotivkom Wang Iom viac ako päť a pol hodiny.

ján slota

Obnovený proces v korupčnej kauze Jána Slotu prerušili

26.04.2024 11:21, aktualizované: 12:25

Kým Ústavný súd SR nerozhodne, dovtedy bude konanie prerušené. Prokurátor voči tomu podal sťažnosť.

Štatistiky blogu

Počet článkov: 3
Celková čítanosť: 6354x
Priemerná čítanosť článkov: 2118x

Autor blogu

Kategórie